LETS SEARCH OUR SOULS

الأحد، يونيو ٢٤، ٢٠٠٧

ماعت عايزه تعيش و أنا كمان

تحذير: يحتوى هذا المقال على بعض الألفاظ الخادشه
كتبت تلك التدوينة للتعليق على هذه التدوينة لماعت
ماعت إتخنقت من المعاكسات و المضايقات اللى فى الشوارع و المواصلات و عايزه تعيش حياتها على حريتها بعيد عن المضايقات و أخوها علاء بينصحها و واضح إنها نصيحة صادقة و مخلصة إنها تسيب البلد و تروح تعيش فى بلد تانيه قال يعنى هو ده الحال و نسيب البلد للذكور اللى شايفين نفسهم يقعدوا هما يتحرشوا ببعض طبعاً فى ناس دلوقتى بتقول و إنت مال أهلك و إيه اللى دخلك فى الموضوع ده أنا عايز أقول إن مش بس البنات اللى بتتعاكس فيه كمان ولاد بتتعاكس و ممكن كمان إنى أدعى إنى أكتر واحد إتعاكس فى مصر
الحكايه الأولى
----------
كنت ماشى على الكورنيش فى إسكندريه و ماشيه جنبى واحده هى و جوزها - جوزها كان ماسك ولدين فى إيديه و أنا من عادتى إنى بحب أتفرج على وشوش الناس و وأنا ببص على وشها واخدين بالكوا وشها مش جسمها أعتقد إن ده تصرف طبيعى لا يعاقب عليه القانون و إن كان بيعاقب عليه هنا فى السعوديه و ممكن يتعملك محضر تطلع لأنثى بس ماعلينا و أنا ببصلها لقيتها راحت متنحه فىّ أوى و راحت بعتالى بوسه فى الهوا طبعاً أنا إتثبت و معرفتش أعمل إيه و طبعاً جوزها كان ساحب الأولاد ووصل بيهم إلى العالم الآخر
الحكاية التانيه: فى الترام
-----------------
كنت قاعد فى أمان الله وقعد على الكرسى اللى قدامى بنتين فى تجاره عرفت إنهم كانوا فى ثانوى صنايع أسنانهم صفراء جداً واضح إن ده تأثير التدخين
ملحوظه: أنا مش ضد تدخين البنات
ماعلينا و لقيت واحده فيهم راحت ماده رجلها و هى قاعده فى الكرسى اللى قصادى و لزقت ركبتها فى ركبتى و إبتدت تدعك و طبعاً إبتدى بعد كد ه الحوار اللى عرفت منه دراستهم
ملحوظة كمان: البنتين كانوا أكبر منى
الحكاية التالته: برضه فى الترام
----------------------
كنت المره دى واقف و كان واقف قدامى بنتين فيهم واحده حلوه وواحده وحشه مش ببصبص بس زى ماقلت أنا بحب أبص على وشوش الناس و إبتدى البنتين بالكلام و الضحك بصوت عالى برغم تأفف الناس اللى فى الترام لأننا كنا فى رمضان و بعدين ركزوا نظرهم على و قعدوا يوشوشوا بعض و يبصولى و يضحكوا و طبعاً أنا مش قديس فإنتهزت الفرصه و دخلت على البنت الحلوه و كلمتها قلت أهى حاجه تضيع الوقت ماهو الناس اللى من إسكندريه عارفين مشوار بالترام من الجامعة لسيدى بشر بياخد قد إيه و طبعاً البنت كانت مصممه إنها تاخد رقم تليفونى و مخلصنيش من الموضوع غير إنى ماكنتش لسه جبت موبايل
الحكايه الرابعة: ليبيا
--------------
و الموضوع مش فى مصر بس يعنى السفر مش هو الحل و أكيد طالما البنات بتعاكس فى البلاد التانيه يبقى برضه الولاد بتعاكس
كنت بحضر معرض ليبيا وواقف فى البارتشن بتاع الشركه و البارتشن فى وجود المعروضات بيبقى ضيق قوى و لقيت أربع بنات بيتفرجوا و طبعاً بيتفرجوا على الناس مش المعروضات لإن المعرض صناعى و لقيت واحده منهم وقفت قدامى بتعمللى باى باى بإيدها أنا طنشت راحت مكرره الحركه تانى أنا قلت يمكن بيتهيألى راحت جايبه صحابها التلاته التانيين و دخلولى البارتشن إنتو متخيلين إحنا الخمسه مع المعروضات فى بارتشن 3متر فى 3متر الوضع كان عامل إزاى و مأنقذنيش من الموقف ده غير إن زميلى شافنى و أنا فى الزنقه دى و جه علشان يلحقنى وطبعاً أول ما جه راحوا البنات ماشيين - منك لله يا أخى
هاهاهاا
الحكايه الخامسه: الجزائر
-----------------
المكان معرض الجزائر الدولى و بما إن الجزائر أكثر تحرر من مصر و ليبيا فبالتالى لازم المعاكسه تكون مختلفه طبعاً بخلاف الكلام اللى من نوعية إنت حلو إنت جميل و إنت عجبتنى بالزف و بالزف دى يعنى بشده بالجزائرى فلن أنكر إنى إتبست أيوه فى واحده بنت باستنى
بالإضافى إلى بنت تانيه دخلت عندى البارتشن اللى كان أضيق من بتاع ليبيا و قعدت تغنيلى حد يقوله إنى بحبه الحب ده كله - أغنية الرائعة نانسى عجرم و قعدت ترقصلى و سابتلى رقم الموبايل بتاعها
ملاحظه جديده: كل ده إحنا قدام الناس و المعرض زحمة
و تانى يوم بعتتلى هديه مع إبن عمها أصل إبن عمها ده طلع لامؤاخذه مثلى - و مش هقول شاذ عشان المثليين مايزعلوش
الحكاية السادسة: السعودية
-------------------
و بما إن فى السعودية أنا لا أستطيع مخالطة النساء فالحكاية المره دى مختلفه حبتين لأن بطلها واحد من أمثال إبن عم صاحبتنا الجزائرية بس المره دى مضطر أقول إنه شاذ مع الإعتذار لحبايبنا المثليين
كنت خارج من القهوة و طلع ورايا واحد ونده عليا و قاللى إن موبايله خربان و عايزنى أرن عليه عشان يشوف هايستقبل و لا لأ و أنا بحسن نيه وافقت و رنيت عليه فالموبايل رن فقاللى تحب أتصل بيك إمتى قال يعنى أنا خلاص عرفت هو عايز إيه و وافقت فقلت له تتصل بى بخصوص إيه قاللى أبغى أمصلك و تعرسنى - نعتذر للأخوه ذوى الحس المرهف و اللذين لم يتعدوا السادسة عشر
بس مافيش كلام أبسط من كده يعبر عن الموقف
قلتله لأ فهمتنى غلط يا معلم قاللى ليه أنا أبغى أمصلك بس و اللى تبغاه موجود طبعاً قفلت باب العربيه و مشيت و هو قعد يتصل لمدة إسبوعين بعدها
ولو مسكنا قصص المثليين دى لوحدها هاحكى بلاوى أنا مش قادر أفتكر أنا قابلت مثليين قد إيه فى حياتى العدد فى اللمون بس فاكر إنى و أنا فى إعدادى هندسه كنت راكب قطر أبو قير و طبعاً الإسكندرانيه فاهمين يعنى إيه قطر أبوقير واحد حاول يمسكنى من عضوى الذكرى و مبطلش محاولات غير لما قلت له جرى إيه يا خول
الخلاصه
------
مافيش حل لموضوع المعاكسات و التحرشات ده طالما مافيش و سيله لتفريغ الكبت الجنسي اللى عند البشر
السفر مش حل لإن المعاكسة مش مرتبطة بمصر بس
مش البنات بس اللى بتتعاكس بل فى بنات بتعمل أكتر من الولاد
الحل الوحيد للمعاكسة إن اللى يعاكسك تردى عليه بكل إحترام و تقوليله: مع خالص إحترامى كس والدة حضرتك

التسميات: , , ,

8 Comments:

  • At ٢:٥٨ م, Anonymous غير معرف said…

    eeh el post dah ya searcher
    i never think one day that u can write something like that...sorry it is so bad article ...mention bad words and show degnity for gays it is not article it shock

     
  • At ٩:٠٠ ص, Blogger Searcher said…

    Jenifer It is expected that I may write any thing these days, also I mentioned In the beginning of the article that it contains bad words. I am sorry for not considering your right for clean reading but also I have my right to describe some situations with some bad words, You may consider articles with the same attention note as if it does not exist that's only if I repeated it soon as I have some negative energy and I have thrown it up all in this article
    Note: I don't have any issue with normal gays the problem is with the psycho ones like those ones I talked about in the post
    My best regards

     
  • At ١٢:٠٠ ص, Anonymous غير معرف said…

    good 2 see u again
    i promise when i read ur post for the last time that i will never visit ur blog again and i will not leave any comments
    but i guess u r right in only one thing that u have the right to write what u want ...and i have to choose

    but beleive me searcher when i write in other ppl blogs some time i imagine them and imagine their attitude , their way in talk even some time i imagine their smile
    may be it is my falt i imagine u something and it was little different about what i thought and i am sure the good one will be good in everything as well.


    but it is not ur fault ...we all have different criteria...

    any way sorry to tell u that

    see u 3ala 7'er:)

     
  • At ٨:٣٤ ص, Blogger Searcher said…

    Dear Jenifer
    It is not ur fault as well, we are all Imagine how does every body we read for looks like but the only thing is that you can't be sure that the good one will be good in everything as well
    or we have a different definition for good
    the good one for me can be a gay and also do drugs and always speak in very bad attitude but he never hurt in body
    Thank you for your communication and your very helpful comments and being different in one point of view does not mean that we are totally different

    See you

     
  • At ٦:٠٩ م, Blogger اسكندراني اوي said…

    لا لا لا
    بوست غريب اوي
    هو اه في حاجات كده انا معاك
    بس برضه الرحمه
    تحياااااااااااتي

     
  • At ٨:٤٣ ص, Blogger Searcher said…

    لكل مقامٍ مقال
    ولا إيه يا صديقى؟؟
    شرفتنى

     
  • At ١١:٥٥ ص, Blogger ربيع said…

    أحيه دا أنا اتفشخت من الضحك ، يا عم طب حطلك صورة عشان نعرف سر الهيجان الجماعي عليك ده
    و بعدين انت راجل دولي ، من كل الجنسيات و الملل و الطوائف يا معلم ، أنا سمعت ان البنات بيسخنوا لما يشموا ريحه عرق معينه ، يظهر انك بتفرز العرق ده بشكل مكثف
    موضوع الرد على المعاكس بذكر كس الطاهرة أمه حل فعلا ممتاز ، أكيد أي حد هايتنح لما يلاقي بنت بتقله كس امك أحمر مثلا ، انما تعمل ايه في البنات الي بيعاكسو؟ هاتقلها طيز أبوكي؟
    انا مش بانكر ان أحيانا البنات بتعاكس ، بس على الأقل مش بتمد ايدها و تمسك بزك و لا حاجه تانية ، يعني الموضوع محدود برضو ، و خللي بالك انت مش مقياس ، موضوع العرق المهيج ده هو السبب ، روح لاقيله حل و بعدين نشوف ايه النظام

     
  • At ٩:٠٠ ص, Blogger Searcher said…

    سلامتك من الفشخه يا كبير
    و بعدين واضح إنك مش عايز صوره ليا ده أنت عايز عينة عرق
    :)
    إيه يا عم حكاية العرق دى و بعدين هو نفس العرق ده بيأثر على الرجاله كمان ولا إيه؟
    هى الفكرة مش إن أنا دولى الحكاية كلها إن الرجالة فى كل مكان ذى بعض و الستات نفس الحكاية التفكير واحد بس طريقة التنفيذ هى اللى بتتغير
    ثم إن الحل المقدم بذكر العضو الطاهر لوالدة المعاكس كان إقتراح للبنات بس على سبيل التثبيت و فش الغل إنما بالنسبة للبنت اللى بتعاكس
    ربنا يسامحها بقى
    ;)
    وحياة والدك إبقى إتأكدلنا من حكاية العرق دى عشان لو كده ممكن أعبيه فى أزايز و هلاقيله زبون برضه و أهى سبوبة
    تحياتى

     

إرسال تعليق

<< Home